Tuesday, June 17, 2008

Kaunter JPJ Tawau Sesak!!!??

(keadaan di tempat kejadian- barisan panjang sampai ke pintu tapi ni jer yang aku dapat ambik)


Di sini aku nak cerita ketidakpuasan hatiku ngan khidmat kaunter JPJ Tawau pagi kemarin (16 Jun 2008- Hari Isnin)

As usual aku ada urusan skit kat Kaunter JPJ... nak beli test card... buat lesen L... etc ... selalunya tak sampai 10minit pun... yelah masih awal pagi lagi kan... baru kul 9am...

Sekali aku drive masuk jerr kat pintu pagar JPJ aku terdiam... masyaAllah... Ramainya orang .. beratur sampai kat luar pintu..ingatkan Pos Office jerr yang penuh.... apa kejadahnya plak ni... aku pun cari parking then ikut beratur... dekat sejam lebih baru aku dapat sampai ke kaunter... ada masalah ker?? Komputer rosak ker??? Orang ada masalah ngan Rebat Tunai minyak tu ker?? apa hal sesak macam ni... aku pun bingung...

Rupa-rupanya apa? 2 orang kerani yang biasa buat kerja tu cuti... satu cuti sakit bab pas eksiden... yang satu plak cuti ntah kenapa... yang buat kerja 2 orang pegawai rendah jpj... takpayah la nak sebut nama.. kang aku kena saman la pulak... Lembap giler buat kerja... aku dah hangin satu badan tengok dorang buat kerja... satu satu... slownya... dahla barisan panjang giler.. dia boleh buat rileks sambil bersembang ngan member guna handphone...

Eiii nak jer aku baling handphone nya tu ke muka nya... tak patut tul... what happen with the "PIAGAM PELANGGAN" which said : setiap pelangggan akan dilayan kurang daripada 30minit pertama... 30 MINIT!!! Aku berbaris dekat sejam tu... mana kualiti kerja ni... arrghhh... frustrated...

Aku tak sempat nak gambar piagam pelanggan yang tergantung di situ bab terhalang dek crowded nya orang..

9 comments:

Unknown said...

cakap memang lah senang.... cam tu la orang kita...

Adry said...

huhu... some action must be taken..

ita.itu said...

hi adry salam kenal..ramai giler org skrg kat pos opis ek...

Adry said...

salam kenal gak... kalau pos ofis tak heran la kan... huhu.. ini jpj pun ble sesak... huhu... for me yang banyak urusan di sana memang amat menyusahkan... kerja simple jd lama...

cheryna zamrinor said...

piagam pelanggan utk hiasan dinding jek adry oii...

cheryna zamrinor said...

piagam pelanggan utk hiasan dinding jek adry oii...

Adry said...

ya ya... takda makna langsung piagam pelanggan tu...

EpaL c0keLaT said...

Hehe..bese ar tuh Adry...
Mgkin tuh bkn tugas die, sbb tuh agak lmbt kot :|

Adry said...

yela tp apa pun... buat la kerja betul betul... siap ble sembang sembang ngan handphone... dah la orang ramai...