Tuesday, August 05, 2008

Keropok Amplang... My Favorite..... nyum nyum (^_^)

Been very busy lately.... lama tak update blog.... huhu.... skarang tak tau nak cerita apa... nak mula yang mana satu .... huhu...


mmm sambil duk fikir-fikir ni sambil makan keropok peberet aku..... keropok apa?? pernah dengar keropok amplang??? hehehe... aku tak tipu la... memang wujud.... sapa yang pernah makan mesti cakap sedap....





keropok amplang ni keropok ikan ..... antara keluaran industri kecil yang wujud di kampung aku ni.... dah ada banyak pengeluar keropok ni kat sini tpi yang paling sedap adalah keluaran makcik Rahmah atau Rahmah Enterprise... rumahnya tak jauh ngan aku ... so senang jak nak beli kan.. tak payah pg pasar.... :)

Bahan-bahan yang diperlukan untuk buat keropok ni : Ikan Tenggiri, Tepung , Kanji, Minyak masak, Bawang Putih, Telur, Gula, Garam dan serbuk perasa yang dibenarkan... hehehe...


Selalunya dijual dalam bungkusan kecil (RM1)... Besar skit (RM5) dan yang paling besar (RM10)...






gambar keropok amplang yang telah dikomersilkan dengan pembungkusan yang lebih baik



Cara buat aku tak tau... aku tau makan jak... hehehe


Sapa nak rasa keropok ni?? mmm oleh kerana aku dah agak lama tak buat entri baru, 5 ORANG YANG TERAWAL MEMBERI KOMEN UNTUK ENTRI NI , AKU AKAN BAGI KEROPOK NI DENGAN PERCUMA!!
(^_^)


32 comments:

r@Ma-Ram@ b3kU said...

adry, ak mau amplang jugak..lama ni tak makan..hihi...
cm best jak tgk tu..adei..

mie said...

uhu~

bestnya..terasa lapar la plak di awal pagi ini..hehe~

~n0n0i~ said...

MAU!!!!
rindu............
hehehe...
that's my fav too,dear adry!!

Neeza Shahril said...

nak!!! camne agaknya adry nak hantar keropok tu ke arab saudi ye?
heheheh..
akak tak pernah makan tapi bila tengok bahan2 tu, macam sedap aje.. tengok rupa pun sedap.. ;)

Mak Su said...

tak tahu tu.....

♥ira♥ said...

kalau turun tawau tk pernah mis beli kopok amplang,,

aeropama dot com said...

kalau packagingnya dibuat dengan lebih menarik, boleh lawan twisties ataupun apa saja jenis keropok kat pasaran...

mYshah said...

wah, ape kejadahnye kropok amplang tu?wah, macam sedap je.. ades... 5 org je ke? wat la 10 org~ haha

cHeRyNa PiReS said...

laaaa....mesti aku tak dpt kropok...adry...aku tak pernah makan kropok nieh..ko pos la kat aku:D

Adry said...

To Rama-rama Beku
Uiks... last last orang Tawau jugak yang dapat first.. hehehe

To Mie
Nanti saya kirim ekk.... nanti saya minta alamat...

To Nonoi
Ya ya... ni lagi satu orang Tawau yang dapat....

To Neeza Shahril
Ya ngah dok fikir la ni kak.... rasa-rasa sampai kerr kalau kirim guna pos biasa... mmm nanti try tanya tanya orang yang tau....

To Mak Su
Orang kelima yang dapat...

Adry said...

To Ira
Uiks.. biasa turun Tawau ka??

To Aeropama
hmmm... rasanya ble lawan kot... bab keropok ni ble jadi lawan pop corn... susah nak berhenti selagi tak habis....

To mYshah
Amboi... 10 orang... mmm... aku fikir dulu ek...

To Cheryna
Mmmm... insyaAllah kalau ada rezeki lebih saya kirim ek...

Mak Su said...

adry? maksu dpt keropok amplang?

~n0n0i~ said...

ok... msg di fs okeh..kekeke..
hoooyeahhhh hooyeahhh..dpt amplang!!!

sultan said...

apasal aku macam pnh mkn skali je kopok tu. ciss...

tp mmg sedap la...

Adry said...

To Mak Su
Yee... akak dapat... bagi nama penuh ngan alamat k... oh ye.. bagi no fon gak.. .

To Nonoi
Hehe :)

To Sultan
Ko pernah makan... mana dapat?

Kujie said...

eee....teringatlah masa pergi KK dulu
sini tak jumpa

Adry said...

oo.. pernah makan la ni... hehe

Jie said...
This comment has been removed by a blog administrator.
yOnnA said...

huwaa!!!
nak jugak keropok amplang ni!!
really nk rase!!
:(
iskk..
tp yonna org ke-19 komen nih!! :( huhu..

xde jual kat semenanjung ke ek

Adry said...

Uiks... keropok ni takda kat semenanjung ... kat KK pun tak banyak...

antalya said...

org last komen pon xkan xde kot..ala rugi nya
bila mau turun semenanjung? bwk la kopok tu ke sini

Adry said...

huhu.. kalau nak kirim kat semua mampuih la... ok.. nanti insyaAllah saya kirim untuk kamu di masa akan datang k...

insantiadablog-qama said...

adry!!! mo amplang juak!!! hehehe.. tp nda dpt aku.. jgn ko risau.. ada juga stock amplang ku.. :) mknn ruji ku sama kawan2 di rumah sewa mahupun di asrama.. mang sedap nie.. cicah dengan budu.. sos kimball.. atau di makan begitu saja pun sedap! hidup amplang!

Adry said...

hahaha... ya ya hidup amplang!! hahahaha

Tny said...

Owh.. keropok ikan rupanya si Amplang tu..

Alaa.. nape saya tahu lewat.. I wasn't the 1st five :( Tp nak jugak.. boleh ke? ;)

Princess Azi said...

oh amplang ni rupenye...
sy igt dh. sy pernah makan dulu.
cousin saya punya isteri orang sabah and masa raya dulu dia ada bagi saya makan kuih ni.
sedaaaaaaap sgt!!
hehe

Adry said...

To TnY
ya ya... mmm nanti saya tengok budget ekk.. kalau cukup nanti saya inform awak...

To Princess Azi
ooo pernah makan rupanya... hehe.. sedap kan... anyway, keropok la bukan kuih... hehehe

Lieza said...

hi...sy nak mintak tlg boleh...sy nak beli keropok amplang ni utk snk sy..dia suka sgt keropok ni..sy ada beli masa g sabah ari tu..tp dah abis dia mkn..dia hanya mkn keropok ni ..dia x nak mkn nasi..so please help me...sy byr utk kos pos skali la..anything pls lets me know..sms me : 019-2981369 @ email me: Norlizawati.liza@emerson.com

Adry said...

to lieza..

wo wo.. ni dah kes berat ni.. ok ok... jap i contact you k

Lieza said...

mekasih yer adry..hopefully leh tlg sy..kesian kat sikecik tu..dia suka sgt keropok ni..

Adry said...

ya ya.. insyaAllah...

日月神教-任我行 said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,a片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,性愛