Thursday, October 05, 2006

Tipu! Tipu! Tipu!

Argghhh... tension giler... ScaM! That's the name.. emm how can i start this... emm it's all about I.M Tawau (Institut Memandu Tawau), yeap setiap kali aku fikirkan insititusi ini yang pasti akan berlegar dalam kepala aku adalah PENIPUAN…. Emm memangla tak semua tipu, tapi I hate the way this company run its business… I’ve been with this company since I was a child… before I.M Tawau was established… before Sekolah Memandu Sakiya…. So I know all about this company and how it run it’s business…


Lesen Terbang… Gerenti Lulus… Bayar, keluar Lesen… arghh this is all the terms I heard for the past few years… it was a clean organization before, but now… I don’t know what to say…

Today I am very angry…. Especially a former staff who always been nice to me and my family, tetapi telah dipecat minggu lepas sebab kegiatan menipu 10 orang untuk urusan Lesen GDL terbongkar… only a week after she was fired, satu lagi penipuannya terbongkar… and this time it involves my mom… Dia telah berpakat dengan seorang TONTO or Fake Runner named “Ita” Taman Semarak (Beware of this women) untuk membuat loan di Bank Eon untuk membeli sebuah kereta Kenari.. Yang meminjam adalah manusia yang bernama Ita ni laa… dia takda kerja… yang aku tahu selama ni dia cuma menjadi orang tengah untuk urusan lesen antara customer dengan I.M … jadi its like a part time job… but it is unofficial…. So senang cerita minah ni memang takda kerja la…

Dipendekkan cerita , dia nak buat loan bank dengan menyatakan kononnya dia bekerja dengan I.M Tawau… dengan gaji sekian sekian … then the former staff tolong dia buatkan statement menggunakan letterhead company …. Kemudian dibawah statement tu disahkan oleh mak aku!! Dah la buat statement palsu , then boleh curi cop mak aku dan tiru tandatangan mak aku!! Arrrgghhh rasa macam betul betul ditikam dibelakang!!! (For the info , My Mom is one of the board of director of this company)

Sekarang benda ni dah jadi kes polis… I really hope the two of them get the punishment they deserve…


P/s: Aku berdoa semoga sebuah syarikat baru yang bakal menjadi saingan hebat untuk syarikat ini dapat dibuka dengan segera. Nanti aku akan cerita tentang company ini in the next post!

1 comment:

Anonymous said...

takziah la ngan family mu...mungkin ini adalah ujian yg diberikan oleh ALLAH..pasti ada hikmahnya...kira akak tu..bagaikan maggie lupakan perencahnya laa...lupa daratan betul..dlm diam²..dia tikam dr belakang...( tapi kalo dr depan,x jd la pulak,hehehe )..apapun..semoga prosedurnya berjalan ngan lancar..dlm kes ni..aku rasa semua pihak terjerumus didlmnya..babnya TERBONGAR.....so..doa jak la byk²..moga² ALLAH memberi petunjuk yg terbaik...amin...